Pages

Sunday 10 July 2011

Bukan Susah Untuk Hidup Gaya Sihat

Adakah anda sekarang hidup dalam kehidupan yang sihat?

Kebanyakan kita semua akan bertindak balas dengan berkata "kita cuba tetapi kita tidak terlalu yakin untuk melakukannya".

Bukannya sukar untuk kita hidup dengan gaya sihat. Terdapat beberapa langkah dan asas yang mudah yang perlu diikuti. Ini boleh menjadi permulaan tabiat yang baik bagi anda untuk menjalani kehidupan sihat.

Makan dengan tidak terlalu banyak. Apa yang kita makan mempunyai kesan besar ke ats kehidupan kita. Perhatikan apa yang anda makan dan tidak terlalu memanjakan diri anda. Daripada ini, badan anda akan bertindak balas dengan membuatkab anda berasa lebih baik dari segi mental dan fizikal.

Kerapkan bersenam. Walaupun anda hanya bersenam beberapa minit setiap hari. Ini adalah permulaan yang baik dan sekurang-kurangnya anda mempunyai satu rutin. Senaman dapat membantu badan anda dengan cara yang begitu banyak sekali. Ia dapat mengetatkan lagi otot-otot anda, badan akan sentiasa cergas, meningkatkan antibodi anda untuk melawan penyakit dan lebih-lebih lagi dapat membuat anda awet muda :)

Elakkan menghisap tembakau(rokok). Tembakau boleh membahayakan diri anda lebih daripada anda sedar. Ia adalah satu tabiat buruk dan tidak ada manfaat untuk melakukannya.

Ini adalah hanya tiga langkah yang mudah untuk anda ikuti untuk menjalani kehidupan yang sihat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...